Życie moje i mojej rodziny.

Michał Szczepański – Hucisko, Kresy Wschodnie 1932 rok, ślub z Wiktorią z domu Bürger, urodzony 1905 rok syna Jana i Anny z domu …..

17 września 1939 rok niewola niemiecka: stalag potem roboty przymusowe do 1943, urlop wyjazd z Rzeszy w rodzinne strony ucieczka w Bory i przebywanie w lasach do 1945 roku.

Siły UPA dokonują pogromu w wiosce Hucisko zabijając 59 osób, w tym wujka Gustka zastrzelonego przy moim wówczas 5 -ltnim bracie Kazimierzu (1938 bądź 1939).

Deportacje/przymusowe wysiedlenie w rejon Dolnego Śląska – miejscowości Osina Wielka, Ziębice,

Henryków, Wigańczyce itd.. Na drodze z Osiny Wielkiej w 1946 wędruje do Miasta Ziębice moja siostra Czesława rocznik 1932, spotyka idącą w stronę Osiny ciotkę Annę która powróciła z Syberii (odrębna opowieść) i krzyczy a co ty tu robisz ciotka zmarła dwa lata temu w wieku 93 lat.

Ojciec Michał jako osadnik wojskowy otrzymał budynek nr w Osinie Wielkiej i około 7 hektarów pszenno -buraczanej ziemi, miał krowy i konia ogiera karego z biała strzałką – który raz o mało go nie zabił rozbijająć furmankę, łamie dyszel który trafia ojca w prawe ramię, ma drugi biceps az do swojej śmierci w 1983 roku – listopad, cztery miesiące po śmierci mamy Wiktorii (nie mógł bez niej zyć- wieś Pasternik, dawne województwo legnickie, a później dolnośląskie

Teraz przedstawię tylko w graficzno, zdjęciowo i filmowej postaci przebieg mojego życia – okres genealogi rodziny Szczepańskich, Buergerów, Janowskich etc zahacza o Stany , Słowację Węgry póxniejsze przedstawię w przyszłym wpisie sięga wcześnie niej czternastego, a udokumentowanego 17 wieku do czasów współczesnych dawnych Cesarstwa Habsburskiego.

Jeden z Bueregerów ocalił stajnie cesarskie od pożaru, w nagrodę otrzymał metalowy medal? tak jak wiemy w jakim filmie…

„”h ttps://www.youtube.com/watch?v=l-wWoofPkEc”

Pisał będę, krótko i zwięźle korzystając z fotografi rodzinnych narzędzi graficznych irfanview, coreldraw, dr dos, windows, excel, materiały na dyskach komputerow ze zbiorów własnych od 1991 roku, videa ogólnie udostępnione oraz własne, z map geoportalu itd itc. …

Nazywam się Zdzisław Szczepański mam obecnie 67 lat 7 miesięcy i 16 dni.

Przyjdzie Zdzicho i rozpierdoli towarzycho.”

Materały mogą być udostępniane na vlogach, blogach itd za wyraźną wyrażoną przeze mnie pisemną zgodę, drogą e’mail, ustną z udziałem dwóch świadków, a nawet na serwetce podpisanej w przez mnie w Kawiarni na kawie czy piwie oczywiście wtedy, gdy żona będzie prowadzić.

jak to co? samochód a nie mnie.

Korespondencja na e’mail: retsap1@gmail.com.

re1truth2 lip 23 22:54

Jutro rozdział pierwszy, nie wiem o której o godzinie zależy jak wstanę i którą nogą.

Aktualizacja lip 23 23:09

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.